Supercars op de autosalon in Genève
Activlease heeft het mogen beleven op de autosalon in Genève. Het is weer een groot spectakel om de supercars van de toekomst te mogen bewonderen. Van de duurste auto ter wereld, Bugatti Chiron, tot aan de katachtige Britse trots, de Jaguar F-type SVR. Deze snelheidsduivels waren hét middelpunt van de aandacht op dé autobeurs van het jaar. Activlease heeft enkele van deze schoonheden tot in de puntjes bestudeert om ook jullie een glimp van deze beauty's mee te mogen geven.
Ferrari FF omgetoverd tot Ferrari GTC4 Lusso
Het is inmiddels 4 jaar geleden dat de eerste FF werd geïntroduceerd. Op 15 februari mochten unieke Ferrari klanten dit nieuwe pareltje in een besloten bijeenkomst bewonderen. Afgelopen week was de rest van de wereld aan de beurt op de autosalon in Genéve. De Italiaanse schoonheid is nog duidelijk te beleven. Alleen zijn wilde kant is wat meer verstopt onder de motorkap. Het vermogen van GTC4 wordt met de 6.3 V12 motor opgevoerd tot circa 700 pk in tegenstelling tot de huidige versie van de FF die beschikt over 659 pk. Een sprintje naar de 100 km/u doet hij in 3,4 seconden.
Lamborghini Centenario
Het nieuwe model van Lamborghini beloofd wat. De nieuwe supercar was nog niet eens onthuld en toen al uitverkocht.
Begin maart is op de autosalon in Genéve de eerste Centenario ‘limited edition’ getoond. Lamborghini had daarvoor al vrijgegeven dat in dit model de historie en toekomst samen zal komen.
CEO Stephan Winkelmann benadrukte dat het een “straatlegale” auto wordt, waar gebruik gemaakt wordt van unieke hardware en het platform van de bestaande modellen. Met oog op de performance en innovatie is het een compleet nieuwe auto geworden. Om aan de eisen des tijds te voldoen heeft ook het interieur een update krijgen, gericht op connectiviteit en duurzaamheid.
Legendarisch snel
De Centenario LP 770-4 is verwant aan de Aventador en in deze bijzondere koets zit er eveneens een twaalfcilinder motor verscholen. De motor levert voor de gelegenheid een vermogen van 770 pk en heeft een koppel van 690 Nm, goed voor 0-100 km/u sprintje in 2,8 seconden. De 300 km/u behaalt hij in slechts 28,3 seconden.
Ongekende exclusiviteit
Om de exclusiviteit hoog te houden zullen er slechts veertig exemplaren geproduceerd worden. Waarvan 20 stuks een coupé, de andere 20 worden een open wagen. Er hangt dan ook een behoorlijk een prijskaartje aan van 1,75 miljoen euro. Helaas is het model al uitverkocht, bevestigde het Italiaanse merk aan diverse media.
Jaguar F-Type SVR
De snelste kat in Genève. Met een topsnelheid van meer dan 320 km/u doet deze Jaguar niet onder voor de grote jongens. De supercharged 5.0-liter V8 produceert maar liefst 575 pk, dat gecombineerd met een acht-traps automaat en een all-wheel-drive systeem levert een hoop plezier op. In 3,5 seconden zit deze kitten dan ook op de 100 km/u in coupé vorm. Kopers die liever de wind in hun haren voelen, krijgen een iets lagere prestatiepiek, met een topsnelheid van 298 km/u en een sprint van 3,9 seconden naar de 100 km/u.
Helaas is het Britisch Racing Green niet een van de 7 beschikbare kleuren. Maar met zijn gloednieuwe Inconel Titanium uitlaatsysteem, die de F-type SVR een van de best klinkende auto’s van dit moment maakt, wordt er een hoop goedgemaakt.
Bugatti Chiron
De nieuwe naam van deze snelheidsduivel verwijst naar Louis Chiron, een coureur voor het merk in de jaren 1920/1930. Voor vele hét hoogte punt van de autosalon in Genéve. De Chiron heeft wat te bewijzen als opvolger van de welkbekende Veyron. Dit hebben zij bereikt met nog meer vermogen en power dan zijn voorganger. Deze supercar beschikt over 1.500 pk en een topsnelheid van maar liefst 420 km/u. Net als de Veyron is de Chiron voorzien van een W16 onder kap die nog betere en snellere prestaties levert. Door de extra pk’s en het lagere gewicht bereikt de nieuwe Bugatti 100km/u binnen 2.0 seconden!
Voor 12 uur lang de krachtigste productie auto ter wereld
De Chiron was slechts 12 uur lang de nummer 1 op de wereld. Daar kwam verandering toen de Koenigsegg Regera werd gelanceerd. Beide supercars hebben 1.500 pk, de Regera heeft alleen een aanzienlijk hoger koppelvermogen van 2.200 nm in vergelijking tot 1.500 nm van de Chiron. Daarjaast is de Regera lichter en bereikt de 0-300 km/u in 10,9 seconden. Al die strijd om power, kan je in het ritje naar je werk überhaupt wel het maximale eruit halen?