Ford Mustang Mach-E heeft 600 km range en is Tesla's eerste échte rivaal
De Ford Mustang Mach-E draagt deels de naam van een klassieke musclecar, maar staat verder symbool voor een compleet nieuw tijdperk voor Ford. Het is namelijk de eerste volledig elektrische auto van de Amerikaanse autobouwer. Zij gaan met deze vijf persoons crossover op brutale wijze de confrontatie aan met Tesla. Natuurlijk is ActivLease als specialist in elektrisch leasen meteen in de feiten gedoken. Het grootste pluspunt van de Mach-E is misschien wel de enorme actieradius, maar Ford heeft nog veel meer troeven in huis wanneer het volgend jaar zijn eerste EV uitbrengt!
600 km actieradius
De Ford Mustang Mach-E heeft een duidelijke taak: Tesla van zoveel mogelijk klanten beroven. De actieradius is daarin een belangrijke factor en Tesla heeft vooral in het uitgestrekte Amerika lange tijd het rijk alleen gehad. Daar lijkt nu verandering in te komen. Ford levert twee opties voor de accu: een standaard (75 kWh) of extended range (98 kWh) variant. De eerste moet al goed zijn voor ruim 500 km maar de extended range spant de kroon; die zou volgens de fabrikant wel 600 km actieradius moeten halen! Alleen de Tesla Model S kan momenteel tippen aan een dergelijk bereik.
Geweldige prestaties
Aan kracht ontbreekt het de Ford Mustang Mach-E ook niet. De extended range versie komt met vierwielaandrijving en krijgt een ‘GT-versie’, goed voor maar liefst 465 pk vermogen en 830 Nm. Hiermee heeft de auto minder dan vijf seconden nodig voor een sprint van 0-100 km/u. Er is zelfs een rijmodus die speciale geluiden simuleert voor een ‘authentieke elektrische rijbeleving’. De naam Mustang blijft dus verbonden aan geweldige prestaties en een sportieve rijbeleving.
Geen deurgrepen
De Mustang Mach-E oogt zoals je van een elektrische Ford crossover mag verwachten; een gespierde carrosserie met dichte grille, forse velgen en een sportief aflopende daklijn. Met de achterlichten en het logo op de voorkant verwijst Ford naar de oorspronkelijke Mustang. Opvallend zijn de deurgrepen. Die zijn er namelijk niet. Dat is beter voor de aerodynamica én de looks van de elektrische auto. Wie wil instappen hoeft namelijk alleen een elektronisch knopje in te drukken bovenaan de B-stijl. Het ontgrendelen en starten van de auto kan zelfs volledig via de smartphone.
Minimalistisch interieur
Het interieur van de Mach-E doet ons een beetje aan Tesla denken. Ford kiest voor een moderne, minimalistische vormgeving met zo min mogelijk knoppen en heeft in het midden een enorm verticaal aanraakscherm geplaatst. Net als in de Tesla Model S en Model X. Het systeem is zelflerend en kan over-the-air software updates ontvangen. Er zijn ook verschillen; de Mach E heeft een soundbar over de breedte van het dashboard en een draaiknop voor de automaat. Ook is er voor de neus van de bestuurder een digitaal scherm geplaatst dat de traditionele klokken vervangt.
Rij de elektrische Ford Mustang Mach-E vanaf eind 2020 bij ActivLease
Nederland is één van de zes landen die als eerste mogen rijden in de elektrische auto van Ford. Vanaf eind 2020 is de Mustang Mach-E leverbaar en volgens diverse media gaat het instapmodel nog geen 50.000 euro kosten. Relatief zeer betaalbaar dus! We verwachten natuurlijk een mooie strijd met de Tesla Model 3 en Model Y. Blijf ActivLease volgen, want ook de Mustang Mach-E voegen wij komend jaar toe aan ons leaseaanbod. Vanaf dat moment kunt u bij onze leaseadviseurs een offerte aanvragen en voordelig de elektrische overstap maken!
Bron: Ford Mediacenter