BMW verslaat Mercedes-Benz op twee fronten
Het gaat goed met BMW. Dat blijkt niet alleen uit de populariteit van het merk op internet, maar ook in de verkoopcijfers. Op Google is BMW nu het op één na populairste automerk, na Toyota. En in verkoopcijfers heeft het nu Mercedes-Benz verslagen. Het gaat het Duitse merk dus voor de wind, want met het verslaan van Mercedes is BMW in principe het grootste premium automerk ter wereld.
BMW is populairder op Google
Het is duidelijk dat er veel interesse is in de modellen van BMW, want op Google wordt er veel naar het merk gezocht. Van alle automerken is wereldwijd alleen Toyota nog een populairdere zoekterm. Mercedes-Benz staat op de derde plek. Voor het eerst werd ook Tesla meegerekend, wat vooral goed scoort in China, Hong-Kong en Singapore. Daarnaast scoort Tesla goed in landen waar elektrisch rijden populair is, zoals Noorwegen en Finland.
BMW verkocht meer auto’s dan Mercedes-Benz
BMW was het afgelopen jaar niet alleen online succesvol. Het heeft in 2021 meer auto’s verkocht dan Mercedes-Benz, namelijk ruim 2,2 miljoen tegenover 2 miljoen. Mercedes-Benz had de afgelopen 5 jaar de koppositie in handen als populairste premium merk, maar moet dat nu dus afstaan aan het eveneens Duitse BMW.
Een elektrische BMW leasen bij ActivLease
BMW doet dus goede zaken op het gebied van verkoop en populariteit. Ook voor 2022 staat er weer veel moois op het programma. Zo is de onlangs verschenen elektrische iX SUV nu te leasen. Verder verwachten we nog de BMW i4, waarvan er ook een spectaculaire M50 variant zal verschijnen. Natuurlijk kunt u ook kiezen voor diverse plug-in hybrides of benzinemodellen. Bij ActivLease kunt u terecht voor vrijblijvend advies. Neem gerust contact op met onze lease adviseurs!
Bron: BMW Blog