ActivLease
96% van onze klanten beveelt ons aan
9.5/10

HomeInformatieAutolease blogBMW i4 vs Polestar 2: wat is de beste premium e...

BMW i4 vs Polestar 2: wat is de beste premium elektrische auto?

10-02-2022
Tim Vlielander
BMW i4 vs Polestar 2: wat is de beste premium elektrische auto?

Lange tijd had de Tesla Model 3 het rijk voor zich alleen, maar inmiddels zijn er meer compacte elektrische auto’s die luxe combineren met snelheid. De Polestar 2 heeft zich in twee jaar tijd bewezen als een uitstekend alternatief. Ook uit Duitsland is er nu een antwoord gekomen in de vorm van de BMW i4. Tijd voor een vergelijking! Hoe verhouden deze elektrische rivalen zich tot elkaar en wat is de beste keuze voor zakelijke rijders?

BMW i4 eDrive40 vs Polestar 2 Dual Motor

De BMW i4 en Polestar 2 zijn qua specificaties en prijslijst behoorlijk verschillend. De Duitse sedan is er vanaf 60.630 euro voor de eDrive40 uitvoering. Deze heeft achterwielaandrijving met een vermogen van 250 kW en is bovendien een snelle sprinter: van 0-100 km/u kan al in 5,7s. De i4 M50, de eerste elektrische BMW met een M-badge, doet daar nog een schepje bovenop. Deze heeft 400 kW vermogen en een indrukwekkende sprinttijd van slechts 3,9s!

Kijken we naar een vergelijkbare Polestar 2 uitvoeringen, dan komen we uit op de Long range Dual motor voor 53.900 euro. Deze heeft vierwielaandrijving met 300 kW en accelereert met een tijd van 4,7 seconden nog sneller dan de standaard i4. Een instapversie van de Zweedse hatchback is er trouwens al vanaf 49.900 euro. Deze is qua specificaties uiteraard een stuk bescheidener.

In de tabel hieronder zijn alle specificaties te zien:

  Polestar 2 Single Motor Polestar 2 Dual Motor BMW i4 eDrive40 BMW i4 M50
Vanafprijs € 49.900,- € 53.900,- € 60.630,- € 73.430,-
Vermogen 170 kW 300 kW 250 kW 400 kW
Acceleratie (0-100 km/u) 7,4s 4,7s 5,7s 3,9s
Accu 78 kWh 78 kWh 83,9 kWh 83,9 kWh
Actieradius (WLTP) 515 km 450 km 590 km 510 km
Snelladen 150 kW 150 kW 200 kW 200 kW

Polestar 2

BMW i4

Accupakket en actieradius

Beide merken monteren ook een ander soort accu in de auto. Bij de BMW i4 is dat altijd een 83,9 kWh batterij, goed voor een WLTP-actieradius van maximaal 590 km. Dat zijn afstanden die voorheen alleen een Tesla kon halen! Snelladen kan met 200 kW. Polestar biedt juist keuze uit een kleine of grote accu. De topversies hebben een 78 kWh accu in de vloer waarmee een range van maximaal 515 km gehaald kan worden. Het snellaadvermogen is wat lager maar door de kleinere accu is de tijd aan de laadpaal vergelijkbaar met dan van de i4.

Interieur

Een lange rit maken in deze auto’s is allesbehalve een straf. Toch zijn er ook hier genoeg verschillen te bekennen. Het interieur van de Polestar 2 oogt wat opgeruimder en geeft een echt cockpitgevoel. Het Scandinavische design doet logischerwijs veel denken aan Volvo. De BMW i4 gaat juist voor een herkenbare layout die fans van het merk zullen waarderen, met wat meer fysieke knoppen en fraai materiaalgebruik rond het dashboard.

De BMW i4 heeft een Curved Display met 2 digitale schermen De Polestar 2 heeft een digitaal cockpit en 11,2 inch touchscreen

Highlights zijn natuurlijk de grote schermen waarop alle functies te bedienen zijn. Polestar kiest voor een verticaal 11,2 inch touchscreen met Google integratie. De BMW i4 is vergelijkbaar met de nieuwe 4 Serie. De bestuurder heeft een horizontaal Curved Display voor de neus, dat twee schermen met elkaar verbindt.

Lees ook: Polestar 2 Review - het échte autogevoel maar dan elektrisch

Lease de BMW i4 en Polestar 2 met 16% bijtelling bij ActivLease

Hoewel de BMW i4 en Polestar 2 een premium rijervaring bieden zijn ze dus behoorlijk verschillend. Maar een ‘beste keuze’ is er niet. Qua range en performance is de i4 superieur, al staat daar een hogere vanafprijs tegenover. Beide elektrische auto’s komen dit jaar in aanmerking voor de aantrekkelijke 16% bijtelling. Wilt u daar als zakelijke rijder van profiteren, dan is het aan te raden om snel te bestellen. De levertijden lopen namelijk op! Onze adviseurs berekenen graag een scherpe en vrijblijvende leaseofferte voor u.

Over de auteur

Tim Vlielander

311 geschreven artikelen

Lease acties voor de BMW i4 bij ActivLease

67.1kWh eDrive35 210kW - NIEUWE INSTAPVERSIE
BMW i4
Onderweg naar NL
67.1kWh eDrive35 210kW - NIEUWE INSTAPVERSIE
Netto bijtelling:
€ 341,-
Actieradius:
496 km
Leaseprijs:
€ 709,-
81.3kWh eDrive40 - MEEST GEKOZEN
BMW i4
Onderweg naar NL
81.3kWh eDrive40 - MEEST GEKOZEN
Netto bijtelling:
€ 365,-
Actieradius:
595 km
Leaseprijs:
€ 759,-
81.3kWh xDrive40 - NIEUWE TOPVERSIE
BMW i4
Onderweg naar NL
81.3kWh xDrive40 - NIEUWE TOPVERSIE
Netto bijtelling:
€ 382,-
Actieradius:
544 km
Leaseprijs:
€ 781,-
81.3kWh M50 400kW
BMW i4
Onderweg naar NL
81.3kWh M50 400kW
Netto bijtelling:
€ 465,-
Actieradius:
513 km
Leaseprijs:
€ 968,-
Waarom ActivLease
  • Merk onafhankelijk leasen
  • Transparant
  • Altijd een alternatief
  • Altijd de beste deal
  • Online maar toch persoonlijk
Patrick van Heijningen
Ferdy van der Craats
Fabian Heijligers
Vragen? Neem contact met ons op!
Wij helpen u graag verder.

HomeInformatieAutolease blogBMW i4 vs Polestar 2: wat is de beste premium e...